2013. augusztus 23., péntek

Gitártab: Bikini





Gitártab: Bikini


Egy újabb népszerű együttes a gitártab oldalán. A Bikini 1982-ben alakult, tagjai: Nagy Feró (1982-1985), D Nagy Lajos (1985 után), Németh Alajos, Lukács Péter, Mihalik Viktor, Makovics Dénes és Bördén Szabolcs. A „közeli helyeken”, „Adj helyet magad mellett” és a „Ki visz haza” című dalok épp a sörös, haveros gitár estékhez valók. 


Gitártab: Bikini
Gitártab: Bikini

Gitár kotta kezdőknek


Gitártab: Bikini – Ki visz haza


Akkordok kezdők számára:  G,  C,  D,  Em
Capo helye az eredeti hangnemhez:  5-ös érintő
Akkordok az eredeti hangnemben:  C, F, G, Am  (G=C, C=F, D=G, Em=Am)


G      C                            G
Ez a világ már nagyon szűk nekem,
G          C                  G
Nem találom benne régi helyem,
G       C                G
Ez az út biztos a pokolba megy.
C             D                      Em
   Lezárt agyam kulcsát eldobom,
C         D                   Em
   alkoholba fojtom bánatom,
C                D                       G                  Em
   Ma éjjel nem hat rám a józanság szava
C               D                      G               
Részegen ki visz majd haza?
G       C                         G
Haza visznek és ágyba tesznek,
G         C                 G
Hideg párnák közé temetnek,
G               C                   G
Az Úrhoz fohászkodnak értem.
C           D                   Em
   Kit sirattok, miért sirattok,
C           D                              Em  
   Úgy élek, hogy majdnem belehalok.
C                 D                      G                  Em
   Ma éjjel nem hat rám a józanság szava
C              D                        G               
Részegen ki visz majd haza?


Gitártab: Bikini – Közeli helyeken


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Közeli helyeken,        dombokon-hegyeken,
    kibelezett kőbányák üregében,
Közeli helyeken,         dombokon-hegyeken,
   most is visszhangzik a léptem.
                
Itt ül az idő a nyakamon, kifogy az út a
lábam alól,
Akkor is megyek, ha nem akarok, ha nem
kísér senki utamon.   
Arcom mossa eső és szárítja a szél, az
ember mindig jobbat remél.
Porból lettem s porrá leszek, félek, hogy a
ködbe veszek.

Közeli helyeken, dombokon-hegyeken, kibelezett kőbányák üregében,
Közeli helyeken, dombokon-hegyeken, most is visszhangzik a léptem.

Itt ül az idő a nyakamon

Gitár tanulás


Gitártab: Bikini – Adj helyet


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Adj helyet magad mellett, az ablakhoz én is
oda férjek,
Meztelen válladhoz érjen a vállam, engedd,
hogy megkívánjam.

Engedd, hogy érezzem, hogy szabadabban
lélegzem,
És ha éhes vagyok és fáradt, magamfajta
többet mit kívánhat.

Mint félelem a színpadon, ülök a közelben egy padon,
Úgy parancsolok magamnak, még maradjak, megmaradjak,
Kínomban a színpadon, fejem a lábam közt, ülök a nyakamon,
Homokkal teli a szám, szép vagyok, mosolygok rám.

Engedd, hogy érezzem… (2x)


Hogyan tanuljunk meg gitározni otthon?


Gitártab: Bikini – Mielőtt elmegyek


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Nagy magányomban álmodoztam rólad,
Hogy egy napon visszajössz hozzám.
Képek,       amiket itt hagytál nekem,
Egy emlék már, mely még mindig él.

Ha rossz perceim vissza-vissza térnek,
Ha véletlenül megtalállak téged,
Nézlek,     és én már semmit nem értek,
Hogy búcsúzóul miért mondtad nekem:

Mielőtt végleg    elmegyek,
Kapsz egy képet rólam,
Ha hiányzom ezt mindig nézheted,
Szét is tépheted.      (2x)

Egy szürke fal, egy rádió, egy asztal,
Egy nagy trikó, ezt még tőled kaptam,
Képek,       én már semmit nem értek,
Hogy búcsúzóul miért mondtad nekem:

Mielőtt végleg    elmegyek...       (2x)

Gitár tanulás kezdőknek - könyv


Gitártab: Bikini – Meg üssem vagy ne üssem


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Kiszívott nyakkal jött haza, de nem jött
igazán zavarba,
Belehazudott a szemembe, kinyílt a
bicska a zsebemben.

Megüssem, vagy ne üssem, azon tűnődtem,
Egy nagy pofon nem old meg semmit sem.

Statiszta voltam melletted, a gyűjteményedbe kellettem,
Azt mondtad, kevés vagyok már, mint mackó-sajtban a brummogás.

Megüssem,vagy ne üssem

Te nem szeretsz, én nem szeretlek téged,
Érzés nélkül múlnak el az évek.
Jól megértjük egymást itt az ágyban,
Éjjel-nappal hazudunk egymásnak.

Kiszívott nyakkal jött haza…
Megüssem,vagy ne üssem
Te nem szeretsz, én nem szeretlek téged…


Gitártab: Bikini – Ha volna még időm


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Gyermekkoromban szerelmes voltam a tűzbe,
Álmomban a lángok között éltem.
Nem kérdezte senki, mi volt az álmom,
De a benzinkutak előtt hosszasan megállok.

Ha volna még időm, hazudhatnék neked.
Ami igazán bánt, azt sohasem értenéd meg.

Meneteltem súlyos lobogók alatt,
Fekete zászló lettem egy jelszó miatt, Elkísértek hosszú utamra a kutyák,
Halkan mint a félelem álom után.

Ha volna még időm, hazudhatnék neked.
Ami igazán bánt, azt sohasem értenéd meg.  (2x)


A legjobb választás azoknak, akik könnyen és gyorsan tanulnának meg gitározni:

Gitározni tanulj akkordok kezdő könyv tankönyv ekönyv

Több, mint 200 magyar sláger akkordjai eredeti és más hangnemekben, digitális, kivetíthető formátumban: KATTINTS IDE!



A gitártab fenti dalai minden tábortüzes éneklés elengedhetetlen kellékei. Kellemes időtöltést nyújtanak és fokozzák a hangulatot. A következő gitár tab egy olyan együttes dalait tartalmazza, amelyeket senkinek nem kell bemutatni: Gitártab: Illés