2013. augusztus 20., kedd

Gitártab: Illés együttes






Az Illés együttes talán a legismertebb, legnépszerűbb magyar zenekar. Dalaik ismerősen csengnek mindannyiunk fülében, minden gitártab tartalmazza őket. Ez alól a magyar-gitartab.blogspot.com oldal sem kivétel. A beat zenét játszó együttes  1957-ben alakult, tagjai: Illés Lajos, Szörényi Levente, Bródy János, Szörényi Szabolcs és Pásztory Zoltán. Az alábbiakban bemutatjuk az együttes legnépszerűbb dalainak gitártabjait

Gitártab: Illés
Gitártab: Illés
Gitár kotta kezdőknek


Gitártab: Illés – Az ész a fontos


Akkordok kezdők számára:  G,  D,  A,  C,  E,  H7
Capo helye az eredeti hangnemhez:  3-as érintő
Akkordok az eredeti hangnemben:  A#, F, C, D#, G, D7  (G=A#, D=F, A=C, C=D#, E=G, H7=D7)


G                       D                    G
Kétszer voltam kopasz életemben 
    D                    A                       D
Először akkor, mikor megszülettem          
           C                                         G
Igen, másodszor is kopasz lettem, na de
            E
semmi baj             
C             G        C            G
Az ész a fontos, az ész a fontos,
C             D                   G
Az ész a fontos, nem a haj.
G D G D A D...
Egy rendőr szólt, hogy így nem járhatok 
Hosszú hajjal nem világítok                      
Igen, hosszú hajam sötét folt Hát levágták hamar
Az ész a fontos, az ész a fontos,
Az ész a fontos, nem a haj
H7                          C                   G
Lehetek én akár krumplihámozó                        
C                             G
Fő, hogy egy lány úgy szeressen                  
A                      D
Ahogy nekem jó.
G D G D A D...
Az emberek mind bámultak reám,
Gúnyolódtak: fiú ez, vagy lány?                    
Igen, megmutattam, és azóta  senki nem zavar
Az ész a fontos, az ész a fontos,  az ész a fontos, nem a haj.
G D G D A D...
Akármilyen ruhát felvehetsz. 
De tiszta szívvel piszkos nem lehetsz.                                     
Hajad lehet hosszú és ha kopasz, az se baj,
Az ész a fontos, az ész a fontos,  Az ész a fontos, nem a haj.
Lehetek én akár ...


Gitártab: Illés – Oh kisleány


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Ó, kisleány, te nem vagy kisleány,
Gondolom, hogy tudod már miért, igen.
Ó, kisleány, te nem vagy kisleány, 
Jól tudod, hogy mit miért teszel velem.

Gyere, gyere s felejtsd el, hogy szerettél már mást,
Talán én is elfelejtem a sok-sok csalódást.
Gyere, gyere, szoríts meg és legyél nagyon jó,
Amit nékem te tudsz adni, az ki nem mondható.

Ó, kisleány, drága kisleány, úgy látom, hogy
megértjük egymást, igen.
Ó, kisleány, te nem vagy kisleány, jól tudod,
hogy mit miért teszel velem.  

Gyere, gyere….  
         
Ó, kisleány, drága kisleány, úgy látom, hogy
megértjük egymást, igen.
Ó, kisleány, te nem vagy kisleány, jól tudod,
hogy mit miért teszel velem.

Gitár tanulás


Gitártab: Illés – Az utcán



Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Néha furcsa hangulatban az utcát járom
egymagamban,
Nincsen semmihez se kedvem, de érzem
azt, hogy nincs ez  rendben így.

Bár tudnám, hova, de hova, de hova, de
hova  megyek,
Hova, de hova, de hova, de hova megyek,
Hova, de hova, de hova, de hova megyek én.

Megállok egy utcasarkon, merre tovább, melyik úton?
Elindulok, párat lépek, Á, erre miért menjek én?    
Bár tudnám, hova...

Lámpavasnak támaszkodva az embereket nézem sorra
Fáradt arccal mind sietnek,  találgatom, merre mennek ők.    
Bár tudnám, hova...

Vannak, akik végigmérnek, "szép kis alak", így beszélnek.
A fejükre is állhatnának, érdekelni nem tudnának ők.     
Bár tudnám, hova...

Sűrű köd, ha gyorsan felszáll, eszembe jut, hátha vársz rám.
Látod, már nem tétovázok, megyek hozzád, meg nem állok én.

És most már tudom, már tudom, már tudom, hogy hova megyek,
Tudom, már tudom, már tudom, hogy veled leszek,
Tudom, már tudom, már tudom,  hogy veled leszek én.


Hogyan tanuljunk meg gitározni otthon?


Gitártab: Illés – Elvonult a vihar


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Elvonult a vihar,    felsütött a nap,
De az én életem öröm nélkül maradt.
Elszálltak a felhők,    tiszta lett az ég,
De az én kedvesem nem jött vissza még.

Bár lehetnék én egy könnyű kis madár,
Ha érzi, hogy jön a hideg tél, messze száll. (2x)
La La Lala...   (2x)

Elvonult a vihar,    felsütött a nap,
De az én életem öröm nélkül maradt.
Elszálltak a felhők,    tiszta lett az ég,
De a zúgó vihar visszajöhet még.

Bár lehetnék én egy könnyű kis madár,                 
Ha érzi, hogy jön a hideg tél, messze száll. (2x)

La La Lala...   (2x)


A legjobb választás azok számára, akik könnyen és gyorsan szeretnének megtanulni gitározni:

Tanulj gitározni kezdőknek akkord könyv ekönyv tankönyv

Több, mint 200 magyar sláger akkordjai eredeti és más hangnemekben, digitális, kivetíthető formátumban: KATTINTS IDE!



Gitártab: Illés – Ne gondold


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Ne gondold, óh, ne, hogy tied a világ.
Nem fog mindig a szerencse,
Könyörögni hozzád.

És ha még most tied a szó,
Ne hidd, hogy így marad örökre,
Ajánlom, tűnjél el a színről sietve.

Ne hidd azt, óh, ne, hogy letagadhatod,
Mások dolgoznak helyetted,
Míg szerepedet játszod.

Egész más most ez a világ,
Jobb lesz, ha végre már megérted,
Az idő lassan, lassan eljár feletted.

Gitár tanulás kezdőknek - könyv


Gitártab: Illés – Keresem a szót


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Én még nem tudom, hogy fogjak hozzá,
Én még nem tudom, hogy kezdjem el,
Keresem a szót, keresem a hangot.
Keresem a szót, keresem a hangot.

Tudom, elmondva másképp hat minden.
Félek, nem értesz engem majd meg,
Keresem a szót, keresem a hangot.
Keresem a szót, keresem a hangot.

Nézd, én már lassanként nem hiszek senkinek,
Mégis mindinkább érzem, hogy szükségem
van nagyon rád,
Rád, rád, ó nagyon rád, rád, rád.
Hidd el nekem!

Ó, én már nem tudom, mi az mit érzek
Én már mindenben kételkedem
Keresem a szót, keresem a hangot
Keresem a szót, keresem a hangot

Így hát légy kicsit megértõbb, kérlek
Néha õszintén segíts nekem
Keresem a szót, keresem a hangot
Keresem a szót, keresem a hangot

Nézd, én már lassanként nem hiszek senkinek
Mégis megkérlek, ne menj el
ne hagyj el, egy kicsit várj, várj, várj
Egy kicsit várj, várj, várj
Türelmesen...


Gitártab: Illés – Kéglidal


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Sok kérdést már megoldottunk,
Nem volt soha ilyen jó dolgunk,
Mégis az ember néha érzi,
Bosszantó, hogy sehol egy kégli.
                  
Azt mondtuk, megértheted, hogy
Keressünk egy jó kis helyet még ma,
Ahol a szomszéd elvisel,
S nem szól ránk a házmester.

Így aztán otthonra leltünk,
Nagy család, mind együtt élünk már.
Megosztjuk bárkivel,
S nem szól ránk a házmester.

A vadvirág felnő a ház falán,
Örül hogy él, igen.
Egy tábla lóg a házunk ajtaján:
Itt nem zavar senki sem...

A lányokkal jól megvagyunk,
A konyhában rájuk hagyunk mindent,
És ha reggel mennek el,
Nem szól ránk a házmester.
A vadvirág felnő a ház falán...

Pá Pá Pá...
S nem szól ránk a házmester…

Az Illés együttes dalai sosem fognak feledésbe merülni. Erről nektek gitárosoknak is gondoskodnotok kell. Ez a gitártab is búvülni fog, igyekszünk minél több Illés gitár tab-ot feltölteni. A következő részben Koncz Zsuzsa dalainak gitár tabjait tölthetitek le: Gitártab: Koncz Zsuzsa