2014. február 17., hétfő

Gitártab: Kovács Ákos




Gitártab: Kovács Ákos


Ákos, teljes nevén Kovács Ákos egy 1968-ban született magyar dalszerző, zenész, énekes. 2012-ben megkapta Magyarország legrangosabb kitüntetését, a Kossuth-díjat. Több hangszeren is játszik: gitár, billentyű és természetesen ének. A ’80-as évek diszkó-bandájában, a Bononza Banzaiban kezdte zenei pályafutását, párhuzamosan az együttes mellett szólóénekesként is befutott. A zenekar 1994-es felbomlása után szólóénekesként tevékenykedik. Dalai igazi tábortüzes gitár estékhez adhatják meg az alaphangulatot. A gitár tab oldalán most az előadó legjobb dalait találhatod meg. Ha úgy érzed, hogy segítségedre szolgált a gitár tab, akkor ne sajnáld az időt és bökj egy like-ot. Köszönjük.

Gitártab : Kovács Ákos
Gitártab : Kovács Ákos


Gitár kotta kezdőknek

Gitártab: Kovács Ákos – Keresem az utam tab


Akkordok kezdők számára: Em, C, E, A, D, Hm, G, F
Capo helye az eredeti hangnemhez: 2-es érintő
Akkordok az eredeti hangnemben: F#m, D, F#, H, E, C#m, A, G (Em=F#m, C=D, E=F#, A=H, D=E, Hm=C#m, G=A, F=G)


Em       C                         Em
Látod, nincs mit mondanom
Em              C             C-A     (Em)
A napot, az órát sem tudom
Em        C               E                   A
Csak várom, hogy üzend, hogy vársz
Em   C  Em...
Most nem ontom bátran, okosan a szót
A falon át hallom csak a rádiót
Ha erre jársz, engem itt találsz
(A)                           C
Ezer meg ezer éve keresem az utam
           D
Néha keresem a bajt
      Em                       D
És keresem azt, aki engem akart
               C
Akinek engem küldött
          D                      Em
Akit nekem szánt az ég
Em   C  Em...
És az a rádió úgy zokog
Mintha szerelmet vallana
Most nekem szól a legbutább dala
Em   C  Em...
Mert ugyanúgy hívlak most is
Szánalmas, hogy mindent elhiszek
Hogy mennyire örülnék neked
(A)   C   D  Em...
Ezer meg ezer éve keresem az utam
Néha keresem a bajt
És keresem azt, aki engem akart
Akinek engem küldött
Akit nekem szánt az ég
A                    Hm
Tudom, hogy vár még rám
G
A Holdnak tán a túloldalán
A             Hm
Ő az, aki beszél bennem
G                F
Érthetetlen angyal-nyelven
(A)   C   D  Em...
Keresem az utam
Néha keresem a bajt
És keresem azt aki engem akart
Akinek engem küldött
Akit nekem szánt az ég
(Em)   C   D  Em...
Ezer éve keresem az utam...


Gitártab: Kovács Ákos – Ilyenek voltunk tab


Kovács Ákos – Ilyenek voltunk című dala az egyik legnépszerűbb, kevés olyan szalagavató van, ahol nem hangzik el legalább egyszer. A dalban a következő gitár akkordokat találod: Am, Dm, F, G, Gm, C, G⧣, Hm, A akkordok.

Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Előtted nem titok,
Hogy nem voltunk angyalok.
És úgy, mintha nem fájna semmi kín,
Táncoltunk az öröm romjain.
És néha éber reggeleken,
Tudtuk, hogy vár ránk a szerelem.

Ilyenek voltunk, vadak és jók,
Bűnösök közt is ártatlanok.
Ilyenek voltunk, és marad egy jel,
Amit itt hagyunk, ha indulni kell.

Nem féltünk semmitől,
Bár száz tervünk összedőlt.
Mi mégis észrevétlenül,
Tűrtük, hogy arcunkra ránc kerül,
De néha éber alkonyokon,
Tudtuk, hogy vár ránk a nyugalom.
Ilyenek voltunk…

Ilyenek voltunk, emlékezz ránk,
Ilyenek voltunk, emlékezz, emlékezz ránk!
Ilyenek voltunk…

Változik a hangnem:
Ilyenek voltunk, vadak és jók,
Bűnösök közt is ártatlanok.
Ilyenek voltunk, és marad egy jel,
Amit itt hagyunk, ha indulni kell.

Gitár tanulás

Gitártab: Kovács Ákos – Adj hitet tab


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Beszélj hozzám,   mondd újra el,
Hogy a világ botrány,
De holnap mégis élni kell.
Itt nem vagyok idegen,
Fekszem a szíveden,
És hallom, hogy dobog.
A fekhely mellett most is töltve áll,
A hűs borospohár,

Itt érzem, otthon vagyok.
(Nem is tudod, milyen nagy dolog...)
Én ordítok néhanap,
Tudom, hogy bántalak,
Csak szidlak a semmiért.
Hiányzik néha egy kis fájdalom,
Máskor meg nem bírom,
Azt, hogy folyton megkísért. 

Adj hitet és elhiszem neked
Hogy élni szebben is lehet
Sok okos megvet és nevet
De te észre se vedd, csak adj hitet!

A szájak szélén gyűlölet
és harag remeg
A világ nagy beteg.

Te boldog vagy, hogy van kit féltened
egyetlen életed
Ennél komolyabban nem veszed.

Próbáltam hős lenni és szent
nekem egyik sem ment
Magamon veled nevetnék.

Játékos vagy, mint egy nagy gyerek
legdurvább fegyvered
a békülésre képesség. (...képesség)

Adj hitet és elhiszem neked
hogy élni szebben is lehet
Sok okos megvet és nevet
de te észre se vedd, csak adj hitet!
(...csak adj hitet)

Beszélj hozzám, mondd újra el!
És adj hitet!

Adj hitet és elhiszem neked
hogy élni szebben is lehet
Sok okos megvet és nevet
de te észre se vedd, csak adj hitet!   (2x)
(...csak adj hitet)

Gitár tanulás otthon kezdőknek

Gitártab: Kovács Ákos – Hello tab


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Hello, hello, újra itt vagyok,                  
Vissza kellett jönnöm hozzád, és lehet, hogy maradok.
Tudom, tudom, nem láttál rég,
Bármit is mondasz, szemedben a megértés tüze ég.

Én szóra váltanám a gondolatot, de félek, hogy nem érdekel,
Sajnos nem állnak össze a mondatok,
Én nem ide jöttem, nem ezt akartam,
Reményt kaptam csak az útra, én az örök átutazó,
azt, hogy minden bűnöm megbocsátható.

Hello, hello, nem tűntem el,
Csak egy távoli bolygón jártam lehunyt szemekkel.
De kinyílt lassan a szem,
Most is rád ragyog,
Könny reszket benne,
Mert látom, hogy vak vagyok.

Én szóra váltanám a gondolatot, de félek, hogy nem érdekel,
Sajnos nem állnak össze a mondatok,
Én nem ide jöttem, nem ezt akartam,
Reményt kaptam csak az útra, én az örök átutazó,
azt, hogy minden bűnöm megbocsátható.
Hiszen minden bűnöm megbocsátható...

Hello, hello, én a régi vagyok,
Tévedésből jöttem a földre, és félek, hogy itt ragadok!
Hiszed, vagy nem, egyszer hazajutok,
Nem látsz majd többé, hiányozni fogok...

Én szóra váltanám a gondolatot, de félek, hogy nem érdekel,
Sajnos nem állnak össze a mondatok,
Én nem ide jöttem, nem ezt akartam,
Reményt kaptam csak az útra, én az örök átutazó,
Azt, hogy minden bűnöm megbocsátható.

Hello, hello, én a régi vagyok,
Tévedésből jöttem a földre és félek, hogy itt ragadok!
Hiszed, vagy nem, egyszer hazajutok,
Nem látsz majd többé, hiányozni fogok.


A legjobb választás azok számára, akik könnyen és gyorsan szeretnének megtanulni gitározni

Tanulj gitározni kezdőknek akkord könyv tankönyv ekönyv

Több, mint 200 magyar sláger akkordjai eredeti és más hangnemekben, digitális, kivetíthető formátumban




A hagyományokat is kötelezően ápolni kell. Ezért a Magyar Gitártab következő részében egy pár népdal gitár tabját fogjuk feltölteni:  Gitártab: Népdalok Gitáron.