2013. december 15., vasárnap

Gitártab: Omega





Gitártab: Omega


Az Omega rockegyüttes 1962-ben alakult, nemzetközi téren talán a legnagyobb sikereket elérő magyar együttes. Díjak: Kossuth – díj, Liszt Ferenc – díj. Az együttes tagjai: Kóbor János, Benkő László, Molnár György, Mihály Tamás, Debreczeni Ferenc. A Magyar Gitártab az együttes legsikeresebb dalait gyűjtötte össze, ezeket a dalokat minden gitárosnak ismernie és játszania kell. A dalokban található akkordokat megtalálod, fényképes illusztrációkkal az akkordok bemutatása című cikkünkben. Ha tetszik a Magyar Gitártab, kérlek like-old az oldalt! Köszönjük!

Gitártab : Omega
Gitártab : Omega



Gitártab: Omega – Régi csibészek


Akkordok kezdők számára: 
Capo helye az eredeti hangnemhez: 
Akkordok az eredeti hangnemben:  G,  D7,  C,  A7,  D


G                     D7                  G
Egyik délután megyek az utcán,
C       G    D7                     G
És látom, nem köszöntök már.
G                              D7                        G
Hátam mögött még fütty se szól mint rég,
C           G    D7         G
Úgy érzem, elfelejtették.
G                                 A7                    D
Óh, a régi csibészek nem ismernek engem meg,
G                            A7                      D      G
Nézik, mit nézek, aztán tovább    mennek.
G   D7   G   C ...
Közel volt egy grund, mindig ott voltunk,
Vagy messze elcsavarogtunk
.
A kék ég alatt ránksütött a nap
,
Rágcsáltuk a tökmagokat
.
G   A7   D   G...
Óh, a régi csibészek nem ismernek engem meg,
Nézik, mit nézek, aztán tovább mennek.
G   D7   G   C ...
Hullott a könnyünk, annyit nevettünk ,
Azt tettük, amit szerettünk 
.
Bámultuk sokat a kis csajokat 
,
Így éltünk boldog napokat 
.
G   A7   D   G...
Óh, a régi csibészek nem ismernek engem meg,
Nézik, mit nézek, aztán tovább mennek.   (2x)


Gitártab: Omega – Petróleumlámpa


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Kényes porcelán, és itt áll a zongorán       
Egy fényes régi-régi-régi-régi lámpa.
Talpán zöld betűk: én vagyok a fény, a tűz,                  
Hogy láss az éjszakába'.                     

Petróleum lámpa,             
Milyen szép a lángja.     Óóóó…

Kémlelt éjeket, sok lepkét megégetett    
És tűrt sok-sok-sok hazugságot.                    
Száz év rálépett, ismeri az életet
És érti      a nagyvilágot.

Petróleum lámpa,            
Milyen szép a lángja.     Óóóó…

Kislány, ha itt jársz, az árnyékod kék óriás,          
Megnéz és elvarázsol.                                           
Bámulsz, hogy mi van, nézel, mint a moziban,    
És két szép      szemedben táncol.

Petróleum lámpa,            
Milyen szép a lángja.     Óóóó…

Gitár tanulás


Gitártab: Omega – Gyöngyhajú lány


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Egyszer a Nap úgy elfáradt,
Elaludt a mély, zöld tó ölén.
Az embereknek fájt a sötét,
Ő megsajnált,  eljött közénk.

Igen, jött egy gyöngyhajú lány,                       
Álmodtam, vagy igaz talán.         
Így lett a föld, az ég                           
Zöld meg kék, mint rég.

A hajnal kelt, ő hazament,
Kék hegy mögé, virág közé.
Kissé elfáradt, mesét mesélt,
Szép gyöngyhaján alszik a fény.

Igen, élt egy gyöngyhajú lány                     
Álmodtam, vagy igaz talán                
Gyöngyhaj azóta mély                 
Kék tengerben él.

Mikor nagyon egyedül vagy            
Lehull hozzád egy kis csillag           
Hófehér gyöngyök vezessenek         
Mint jó vándort fehér kövek

Igen, élt egy gyöngyhajú lány                     
Álmodtam, vagy igaz talán                
Gyöngyhaj azóta mély                 
Kék tengerben él.



A legjobb választás azok számára, akik gyorsan és könnyen szeretnének megtanulni gitározni:

Tanulj gitározni kezdőknek akkord tankönyv könyv ekönyv

Több, mint 200 magyar sláger akkordjai eredeti és más hangnemben, digitális és kivetíthető formátumban: KATTINTS IDE



Gitártab: Omega – Ha én szél lehetnék


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Ha én szél lehetnék,
Egy lányt megkereshetnék,
a világban,     a világban.

Szétfújnám hosszú haját,
Port az útról, merre jár.
Szaladnék nyomában.

Jöttem, hadd lássalak, ismerj meg engem,
Eddig ember voltam, immár szél lettem.
Égben szállok, földhöz nem köt semmi sem,
Jöttem, hadd lássalak, ismerj meg engem.

Én hoznám a holnapot,
Fölkelteném a napot,
Süssön rá fényesen.

Árkon-bokron követném,
Rossz kedvét messze vinném,
Fütyülnék az égben fent.

Ha én szél lehetnék,
Egy lányt megkereshetnék
a világban, a világban.

Hűsíteném homlokát,
Éjjel őrizném házát,
Bámulnám álmában.

Jöttem, hadd lássalak, ismerj meg engem,
Én a szél voltam, immár ember lettem.
Nem szállok fent, már a földhöz köt minden,
Jöttem, hadd lássalak, ismerj meg engem.

Ha én szél lehetnék,
Egy lányt megkereshetnék
a világban, a világban.

Szétfújnám hosszú haját,
Port az útról, merre jár.
Szaladnék nyomában.

Gitár tanulás kezdőknek - könyv

A Magyar Gitártab oldalán következik egy kis Karácsonyi válogatás: Gitártab: Karácsonyi dalok