2013. október 27., vasárnap

Gitártab: Soltész Rezső





Gitártab: Soltész Rezső


Soltész Rezső 1945 április 19. – én született Budapesten. Amatőr zenészként játszott a Rangers együttesben, majd a Corvina együttes vezetője lett. 1979-től szólóénekes, a magyar gitártab oldala az egyik legsikeresebb dalát tartalmazza: Szóljon hangosan az ének a dal címe. Ha tetszik a gitár tab, kérlek like-old az oldalt! Köszönjük.

Gitártab : Soltész Rezső
Gitártab : Soltész Rezső


Gitártab: Soltész Rezső – Szóljon hangosan az ének


Akkordok kezdők számára:  G,  Em,  C,  D7,  F,  D
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


G                               Em
Nem is olyan rég, ha jól emlékszel még, 
C                       D7 G
Játszottam egy gitáron.
G                                Em                
Neked szólt a dal, de jött egy nagy vihar, 
     C              D7  G
És eltörött a gitárom.
      G                             Em
Az élet ment tovább és néhány jóbarát ,
C                   D7  G
Veled együtt segített.
G                                   Em
Született egy dal, mely senkit sem zavar, 
C                D7     G
Talán te is megérted.
         C            F        C                F          C                         G
Most itt vagy velem, újra együtt igen, a dal is újra neked szól.
         C            F         C                     F
Most itt vagy velem, szorítsd meg a kezem 
C                                   D7
Szorítsd meg és figyelj jól:
G                                                              
Szóljon hangosan az ének,
                       D                               G
Örülj velem kérlek úgy ahogyan én,
G               
Szóljon hangosan az ének,
                         D                     G
Ameddig csak élek énekelek én.   

G                                                              
Szóljon hangosan az ének,
                      D                               G
Örülj velem kérlek úgy ahogyan én,
G               
Szóljon hangosan az ének,
                         D                     G
Ameddig csak élek énekelek én.
G  Em  C  D7  G…
Te sem tudhatod, mi vár majd reád, 
Ha valahova betévedsz.
Ha ott is szól a dal, nincsen semmi baj,
Hisz ritmusra ver a szíved.
Most itt vagy velem, újra együtt igen, a dal is újra neked szól
Most itt vagy velem, szorítsd meg a kezem,
Szorítsd meg és figyelj jól:
G  D  G…
Szóljon hangosan az ének,
Örülj velem kérlek úgy ahogyan én,
Szóljon hangosan az ének,
Ameddig csak élek énekelek én.
G  D  G…
Szóljon hangosan az ének,
Örülj velem kérlek úgy ahogyan én,
Szóljon hangosan az ének,
Ameddig csak élek énekelek én.


Tanulj gitározni kezdőknek akkord könyv tankönyv ekönyv




Bónuszként a gitár tabok mellett most itt van néhány dalszöveg az előadótól:

Gitár tanulás

Gitártab: Soltész Rezső – Hol van az a kis falu


Olyan rég történt velem,
Ma már alig emlékszem,
Gyertyafényt láttam egy fán,
Vagy csak álom volt csupán,
Ó,milyen jó kedvünk volt,
Szívünk gyorsan zakatolt,
Tu-ra-lu-ra-lu-ra-lu,
Hol van az a kis falu.

Tu-ra-lu-ra-lu-ra-lu,
Tu-ra-lu-ra-lu-ra-lu,
Tu-ra-lu-ra-lu-ra-lu,
Hol van az a kis falu.

Tudom gyermek voltam még,
De az emlék mégis szép,
Messze csilingelt egy szán,
Gyertyák égtek fenn a fán,
Aztán két kar átölelt,
Az ember ilyet nem felejt,
Tu-ra-lu-ra-lu-ra-lu,
Hol van az a kis falu.

Tu-ra-lu-ra-lu-ra-lu,
Tu-ra-lu-ra-lu-ra-lu,
Tu-ra-lu-ra-lu-ra-lu,
Hol van az a kis falu.  (3x)

Gitár tanulás otthon kezdőknek

Gitártab: Soltész Rezső – Jóbarát


Jóbarát, kérlek, ha látod őt,
Mondd, hogy visszavárom én.
Jóbarát, mondd el azt üzenem,
Én még most is szeretem.

Jóbarát, mondd el mi van vele,
s mondd el, fáj az, hogy máshol él.
Jóbarát, várok, reménykedek,
De lehet, hogy már elkéstem rég.

Kérdezem, más földön merre járt,
S útközben mit álmodott.
Kérdezem, hogy mindent megtalált,
Azt, mit nálam nem tudott.

Jóbarát, mondd el, mi van vele,
s mondd el, fáj az, hogy máshol él.
Jóbarát, várok, reménykedek,
De lehet, hogy már elkéstem rég.

Jóbarát, van talán visszaút,
Egyszer hozzám visszatér.
Jóbarát, ha jő a pillanat,
Mondd, hogy mindig várom én.

Jóbarát, mondd el mi van vele,
Mondd el, fáj az, hogy máshol él.
Jóbarát, várok, reménykedek,
De lehet, hogy már elkéstem rég.

Jóbarát, mondd el mi van vele,
Mondd el, fáj az, hogy máshol él.
Jóbarát várok, reménykedek,
De lehet, hogy már elkéstem rég.

Hogyan tanuljunk meg gitározni otthon?

Gitártab: Soltész Rezső – Várj!


Várj, ne rohanj el semmiért,
ne rohanj az Istenért,
előbb halgassál meg engem.
Várj, ne hamarkodd el nagyon,
legyen még egy alkalom, hogy én jóvá tegyem vétkem.

Várj, gondold meg hogy mit csinálsz,
ha egy percig csendben állsz
akkor nem mondsz végső búcsút
Nem sietsz el, nem rohansz el, nem hiszed azt, hogy elmúlt.

Várj, tudom én voltam hibás, dehát nem kell senki más
csak egy kissé félre léptem.

Várj, ne ítélj örökre már, hisz az óra körbe jár,
És még vissza sírhatsz engem.
Várj, ne azonnal menj tovább, egyszer újra mondanád,
Hogy az élet velem szép volt,

Ne siess el, ne rohanj el, ne hidd el azt, hogy csak volt!

Várj, ne dobd el a holnapot, fogadj el ahogy vagyok,
Hiszen érted égek lázban.
Várj, ne mondd azt hogy vége van,
Ne legyél bizonytalan mert egy percig másra vágytam.

Várj, ne rohanj el semmiért,
ne rohanj az Istenért,
Tudod, egyszer őrült voltam.

Tied vagyok érted vagyok bocsásd meg hogy hibáztam,
A Tied vagyok érted vagyok bocsásd meg hogy hibáztam.


Az egyik leghíresebb és legnépszerűbb magyar énekes következik Soltész Rezső után: Gitártab: Demjén Ferenc.