2013. szeptember 22., vasárnap

Gitártab: Zorán





Gitártab: Zorán


Sztevanovity Zorán szerb származású énekes, zeneszerző és gitáros. Hat éves korától él Magyarországon, ahol politikai okok miatt telepedtek le családjával. 

Guitar chords for beginners


Aktív éveiben (1960-tól) rengeteg ismertté vált slágert írt és adott elő. Ezek közül itt láthatsz néhányat a magyar gitártab oldalán. Ha tetszik a gitár tab, kérlek like-old az oldalt! Köszönjük.

Gitártab : Zorán
Gitártab : Zorán


Gitártab: Zorán – Szerelemnek múlnia kell


Akkordok kezdők számára:  Em,  D,  Am
Capo helye az eredeti hangnemhez: 
Akkordok az eredeti hangnemben:  C#m,  H,  F#m  (Em=C#m, D=H, Am=F#m)


Em
Hogy értsd, egy pohár víz mit ér,
                       D                           Em
Ahhoz hőség kell, ahhoz sivatag kell.
(Em)               
Hogy lásd, egy napod mennyit ér,
                     D                                    Em
Néha látnod kell,  az élet hogyan fogy el,
Am
A lángot akkor őrzöd még Ha félsz, hogy ellobban, elég
S elveszted fényét, melegét.
Em D Em…
Jó, mikor hisszük még,
Lehet olyan a világ,  amilyet szeretnénk.
Hidd el, a hajnal attól szép, 
Hogy minden éjben ott lapul az örök sötétség
Am
Egy érzés mindent eltakart, s elhittük, mindörökké tart,
S a törvény nálunk dől le majd.
      Em
De jaj, a szerelemnek múlnia kell,
                                            D
S ha múlik, akkor fájnia kell,
(D)                             Am                         Em
Hogy érezd mennyit ér,    míg tart, míg él.
(Em)
A szerelemnek múlnia kell,
                                   D
Akkor is, ha égig emel.
(D)                               Am                         Em
És szép, hogy mást hiszel,   mert mást ígér.
Em D Em…
Várj, a kezed ne húzd el,
Annyi csodát idéz, amikor hozzám érsz.
Ha sírsz, a szemed ne takard el, 
Miért titkolnánk, hogy egy kicsit nehéz.
Am
Egy érzés mindent eltakart...
De jaj, a szerelemnek múlnia kell...


Gitártab: Zorán – Amikor elmentél


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt



Amikor elmentél tőlem, majdnem meghaltam,
Nem tudtam enni és forgolódtam ágyamban.
Később egy régi lány vigaszait hallgattam – mmm...
Amikor elmentél tőlem, majdnem meghaltam. 

Amikor elmentél tőlem, majdnem meghaltam,
S Mario Lanza régi lemezeit hallgattam.
És álmomban újra összebújva tangót táncoltam – veled,
Amikor elmentél tőlem, majdnem meghaltam.

De az élet szép, s a lemezgyárat felhívtam,
És emlékül neked azt a dalt írtam – ááá.

Amikor elmentél tőlem, majdnem meghaltam   
Nagyokat ettem és negyven szivart elszívtam
Egyszer még ittam is, pedig soha nem bírtam - mmm
Amikor elmentél tőlem, majdnem meghaltam.

De az élet szép...

Amikor elmentél tőlem, majdnem meghaltam.


Gitár tanulás otthon kezdőknek


Gitártab: Zorán – Üres bölcsőt ringat


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt



Hétfő volt, mikor meg született,
Én kivártam volna, de nem lehetett.
Tudod, a számla nagy, a munka se vár,
S jött a hír, hogy a fiam már jár.
Aztán láttam, ahogy nevet és fut elém,
Hogy ő pont olyan lesz, mint én,
Majd ugyanolyan lesz, mint én.

Üres bölcsőt ringat a Hold fénye
S mindig ez a mese vége,
Apa, mikor jössz? Fiam, mennem kell,
Az élet csupa kötelesség,
De sokat leszünk együtt még.

Neked hoztam, nézd, egy kis ajándék,
Apa, pont ilyen lasztira vágyom rég.
Gyere, taníts meg rá, hogyan dobjam el,
Fiam, játszunk majd, de most mennem kell.

Viszi lehajtott fejjel, egy könnycsepp se jön elő,
Úgy dobom majd, mint ő,
Mondja, olyan leszek pont, mint ő.
Üres bölcsőt ringat a Hold fénye…

Komoly gimibe jár, soha nem tanul,
Mégis népszerű kölyök, nekem ez sem új.
Apa büszke rád, de most beszélnünk kell,
Csak mosolyog, aztán így felel:

Tudod, énnekem, apa, csak a kocsikulcs kell,
És ha megengeded, elmennék.
Üres bölcsőt ringat a Hold fénye…

Tudom, jó sora van, messzi városban él,
Hosszú út, mire ideér .
A minap fel is hívtam, mikor láthatnám,
Ha néha felénk nézne, bizony nem bánnám.

Apa, túl sok a dolgom, s a fiam is vár,
Ugye jól vagy, jó, hogy hívtál,
Nagyon jó, hogy felhívtál.

Még valamit mondanék, de letette már,
S csak rohan, pont, mint én,
A fiam, pont, mint én.
Üres bölcsőt ringat a Hold fénye...


A legjobb választás azok számára, akik könnyen és gyorsan szeretnének megtanulni gitározni:

Tanulj gitározni kezdőknek gitár tanulás könyv tankönyv ekönyv

Több, mint 200 magyar sláger akkordjai eredeti és más hangnemekben, digitális, kivetíthető formátumban


Gitár tanulás kezdőknek - könyv


Gitártab: Zorán – Eső előtt, eső után


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt



Barátok voltunk nagyon sok éven át,
Rosszban és jóban.
S néha egy zápor bezavar még hozzánk,
Csengetsz, ha baj van.

   Eső előtt, eső után sohasem látunk,
   Eső előtt, eső után hiába várunk rád.

Sosem volt késő, soha sem volt nehéz,
S kedvünk is volt még.
Sosem volt pénzünk, de okunk az volt elég,
Hogy legyen egy esténk.

   Eső előtt, eső után sohasem látunk,  
   Eső előtt, eső után hiába várunk rád.

Tudom, az érzések,
A napfényben kihűlnek.
Így volt és így is lesz,
Persze örülök, ha jól megy neked.
Eső előtt, eső után…


Gitártab: Zorán – Kócos kis ördögök voltunk


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt



Kócos kis ördögök voltunk,             
Naptól és kosztól sötét volt arcunk,
Nyáron csak mezítláb jártunk,
Barátom, tán még emlékszel rá.

Nyolc éven át egy suliba jártunk, 
Az utat jól ismertük,
És megtörtént mégis, hogy nem találtuk,
S egy moziba tévedtünk.

Kócos kis ördögök voltunk...

Egyszer egy lánynak orgonát vittünk,
Mert tetszett a lány nekünk,
És mert a saját kertjében szedtük,
Csak átadtuk, s futottunk.

Kócos kis ördögök voltunk...

Egyszer egy szürke egeret fogtunk, 
A szürke szín hatásos, 
Mert minden lány, kinek kezébe adtuk, 
Fehér lett, vagy piros 

Kócos kis ördögök voltunk...

Egyszer egy lánynak orgonát vittünk...



Gitártab: Zorán – Könyörgés



Kérésre itt van Zorán „Könyörgés” című dala. A dalt az eredeti hangnemben, eredeti gitár akkordokkal közöltük, de nem kötelező így játszani. Transzponálhatod mondjuk két félhanggal mélyebbre, ebben az esetben az akkordok: Hm-ből lesz Am, F#-ből lesz E dúr, Em-ből Dm és így tovább. Lásd: transzponálás. Ha két félhanggal lennebb jövünk, ne feljtsük el, hogy a szoló rész is mélyül kettővel. (E3-ból E1, E2-ből E0…)



Hm        F#             Hm       Em                    A        F#                  Hm
Bocsásd meg az éveket        E3 E2  H5 H3 H5      E2 H5 H3 H2 H3
Hm     F#                 Hm      Em                     A       F#                  Hm
Mikor nem voltam veled      E3 E2  H5 H3 H5      E2 H5 H3 H2 H3
Em  F#  Hm     Em  F#  Hm
És   adj erőt...   És   adj  időt
Em   Hm        F#      Em    Hm   F# Hm
Hallgasd meg újra e dalt,    Á  áá ááá
Em                   A       F#                  Hm     Em                  F#                           
E3 E2  H5 H3 H5      E2 H5 H3 H2 H3     H5 H3 H2 G4 H2    
F#                  Hm
H3 H2 G4 G3 G4

Hm  F#  Hm...                      Em  A...
Hallgasd meg a hangomat      E3  E2  H5...
Emeld fel az arcomat
És adj erőt, és adj időt
Hallgasd meg újra e dalt