2013. szeptember 3., kedd

Gitártab: Ihász Gábor




Gitártab: Ihász Gábor


A ’80-as évek nagyszerű előadója, Ihász Gábor a gitártab következő szereplője. Az alábbiakban a fiatalon elhúnyt énekestől egy ismert dal akkordjait és dalszövegét közöljük.
Ha tetszett a tab kérlek like-old az oldalt! Köszönjük.

Gitártab: Ihász Gábor
Gitártab: Ihász Gábor




Gitártab: Ihász Gábor – Múlnak a gyermekévek


Az előadó legismertebb dalát közöljük itt a magyar gitártab oldalán. Egy örökzöld slágerről, a szalagavatók himnuszáról van szó. 


Akkordok kezdők számára:  Dm,  G,  C,  Am
Capo helye az eredeti hangnemhez:  5-ös érintő
Akkordok az eredeti hangnemben:  Gm, C, F, Dm  (Dm=Gm, G=C, C=F, Am=Dm)

Megjegyzés: az utolsó két refrénben változik a hangnem: az utolsó előtti refrén két félhanggal magasabban, az utolsó négy félhanggal magasabban szól - transzponálnod kell.



        Dm              G   C                       Am   Dm
Már hosszú évek óta azt mondják nekem
Dm                   G                       C
Olyan vagyok, mint egy kisgyerek
Dm          G                  C                    Am        
Belátom, így igaz, én nem lettem komoly
                 Dm          G
Úgy mint más emberek
Dm                G       C                Am
Bolondosnak tűnő, furcsa dolgaim
Dm                    G                   C   Dm
Rossz szemmel nézik oly sokan
Dm                G                     C               Am
De tudom, a szívük mélyén ők is szeretnék
                Dm            G
És megtennék boldogan.
G                      C                                      Dm
Bár mondják múlnak a gyermekévek, nincs visszaút
Dm            G                      C
Új mesék nem várnak reánk
Am                                  Dm
Van mégis csillagfényű álomvilág
             Dm                G                  C
De azt gyermekünk álmodja tovább
Dm             G                      C                Am
Változnak napjaink, mert minden változó
Dm              G                      C
Nem marad ugyanaz senki sem
Dm               G                C                 Am
Lehet, hogy kivétel csak én vagyok talán
          Dm          G
Mégis így jó nekem
Bár mondják múlnak a...      (2x)

Gitár tanulás


Gitártab: Ihász Gábor – Csillag vagy nékem


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt



Ha azt mondanám, most is gondolok rád,
Ugye nem hinnéd el nekem.
Ha azt mondanám, gyere, bújj most hozzám,
vajon megtennéd-e kedvesem.
Vannak dolgok a földön, miket újraélnék szívesen,

És ha rajtam múlna újra meg újra csak te lennél velem.

Csillag vagy nékem, mely száll fenn az égen,
Oly vonzó a fényed, mit nem érek el.
Álmomban látlak és mindennap várlak,
Mert amíg élek, nekem csillag leszel.    (2x)

Talán emlékszel még, milyen zord volt a tél,
mégis forró lett sok éjszakánk.
Aztán eljött a nyár, és ez most is úgy fáj,
hiszen akkor volt a búcsúzás.

Vannak dolgok a földön, miket újraélnék szívesen,
és ha rajtam múlna újra meg újra csak te lennél velem.

Csillag vagy nékem, mely száll fenn az égen,
oly vonzó a fényed, mit nem érek el.
Álmomban látlak és mindennap várlak,
mert amíg élek, nekem csillag leszel.

Ha azt mondanám, most is gondolok rád,
ugye nem hinnéd el nekem.
Ha azt mondanám, gyere, bújj most hozzám,
vajon megtennéd-e kedvesem.

Vannak dolgok a földön, miket újraélnék szívesen,
és ha rajtam múlna újra meg újra csak te lennél velem.

Csillag vagy nékem, mely száll fenn az égen,
oly vonzó a fényed, mit nem érek el.
Álmomban látlak és mindennap várlak,
mert amíg élek, nekem csillag leszel.  (2x)


Gitártab: Ihász Gábor – Amíg élsz


A dalban található gitár akkordok:  G, C, Hm, Em, D és D7 gitár akkordok.

G                                C
Álltam a járdán és te jöttél felém,
G                                                      C
Néztem az arcod és boldog voltam én,.
                         G
Boldog voltam én.
G   C   G   C
Farmer volt rajtad és tornacipő,
Nem hittem el azt, hogy él ilyen gyönyörű nő,
Ilyen gyönyörű nő.
Hm                               Em        Hm              Em
Tíz évig vártam, hogy átölelj egy forró éjszakán,
Hm                      Em                    C
Végre itt vagyok melletted, most ne engedj el,
                              D                        
És bújj közel hozzám.
G                                                                                 D
Amíg élsz, amíg élsz, amíg élek, te vagy a mindenem,
                                             D7                     G
Amíg csillagok vannak az égen, szeretlek én.
G                                         Em                      C
És ha megbotlok néha az úton, csak arra kérlek,
           Em                   C        D7      G
Segíts fel, hogy újra talpra álljak én.
G   C   G   C
Elmondtam százszor, vagy többször neked,
hogy mindennél jobb, ha simogat a két kezed,
a két kezed.
G   C   G   C
Mikor együtt vagyunk olyan más a világ,
megszépül minden, ha arcodat éri a szám,
te gyönyörű lány.
Hm   Em   Hm   Em...
Tíz évig vártam,hogy átölelj egy forró éjszakán,
végre itt vagyok melletted, most ne engedj el,
és bújj közel hozzám.
G   D   D7   G...
Amíg élsz, amíg élsz, amíg élek, te vagy a mindenem,
amíg csillagok vannak az égen, szeretlek én.
És ha megbotlok néha az úton, csak arra kérlek,
segíts fel, hogy újra talpra álljak én.


A legjobb választás azok számára, akik könnyen és gyorsan szeretnének megtanulni gitározni:

Tanulj gitározni kezdőknek akkord könyv tankönyv ekönyv

Több, mint 200 magyar sláger akkordjai eredeti és más hangnemekben, digitális, kivetíthető formátumban: KATTINTS IDE!




Egy ismert retro együttes következik – Gitártab:Dolly Roll