2013. szeptember 15., vasárnap

Gitártab: Bojtorján





Gitártab: Bojtorján


A Bojtorján egy 1977-ben alakult country együttes. Tagjai: Pomási Zoltán, Gál István, Szula Miklós, Tóth András és Vörös Andor. A magyar gitártab oldalán öt Bojtorján dalt osztunk meg veletek: dalszöveg + akkordok. Kérlek like-old a gitár oldalt, ha tetszik! Köszönjük.

Gitártab: Bojtorján
Gitártab: Bojtorján

Gitár tanulás - minden amit tudni kell róla
Gitár kotta kezdőknek


Gitártab: Bojtorján – Budapesttől Miskolcig


Akkordok kezdők számára:  G,  C,  D,  Em,  D7
Capo helye az eredeti hangnemhez:  2-es érintő
Akkordok az eredeti hangnemben:  A, D, E, F#m, E7  (G=A, C=D, D=E, Em=F#m, D7=E7)


G                    C             G
Hat óra körül elhatároztam,
G                      D              G
Fél hétkor már úton is voltam.
G                                                 C
Fél nyolckor egy teherautó megállt,
          G                 D                     G
De az első rendőrnél nem vitt tovább.
D                                          C                   G
Tudtam, hogy Miskolcon vár rám egy lány,
D                                            C                   G      
Kívántam bárcsak valahol arra járnék már.
D                               Em             C                 D
Gödöllőnél éreztem alig állok már a lábamon,
D                      D7                    G
Jól esne most néhány pohár bor.
G                   C                 G
Aszódig egy jót gyalogoltam,
G                              D           G
Miután a fűben egy órát aludtam.
G                                           C
Délután felvett egy kedves hölgy,
G                                D                       G
Nem volt koros csak öregebb, mint a föld.
D C G...
Tudtam, hogy Miskolcon vár rám egy lány,
Kívántam bárcsak valahol arra járnék már.
Hatvannál éreztem alig állok már a lábamon,
Jól esne most néhány pohár bor.
D C G...
Tudtam, hogy Miskolcon vár rám egy lány,
Kívántam bárcsak valahol arra járnék már.
Gyöngyösnél éreztem alig állok már a lábamon,
Jól esne most néhány pohár bor.
G C G D...
Mikor másnap reggel Miskolcra érkeztem,
Nem találtam otthon a szerelmem.
A barátaim nevetve azt mondták,
Nincs egy órája, hogy elindult hozzád.


Gitártab: Bojtorján - Összetartozunk


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


                                        
Egyszer megszülettünk, ezért majd
egyszer meghalunk
Adj hálát érte, hogy még együtt vagyunk        
Mert volt már pár utunk és sok mindent tudunk     
De legfőképpen azt, hogy összetartozunk.

Csak ahhoz kell erő, hogy jó kedvünk legyen 
Igérem neked, igérd meg nekem,
Hogy bármi lesz velünk, bármennyit tévedünk            
Mindig megbocsáthatunk, mert
egymásért vagyunk.

Egyszer megszülettünk, ezért majd egyszer meghalunk,
Adj hálát érte, hogy most még itt vagyunk .
Mert volt már pár utunk és sok mindent tudunk,
De legfőképpen azt, hogy összetartozunk. 

S ha jönnek rossz idők, elbúcsúzhatunk,
De ne hidd, hogy ettől már meg is változunk
Mert volt már pár utunk és sok mindent tudunk,
De a legfőképpen azt, hogy összetartozunk.

Gitár tanulás


Gitártab: Bojtorján – Vigyázz magadra fiam


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


 
Tizennégy múltam éppen, vasárnap volt, azt hiszem,
Apám bort töltött és sodort egy cigarettát nekem.     
Leült mellém s azt mondta; Te most elmész, ki tudja, 
Mikor látunk majd újra, vigyázz magadra fiam

Vigyázz jól mert a város hideg, büszke és irigy,    
Eddig gond nélkül éltél, de már nem lesz mindig így.
Ott a kollégiumban minden egész másképp van,
Én csak azt kívánom, bármi lesz is ember légy, fiam.

Mikor eljött a nap, szintén egy vasárnap délután,    
Anyám könnyek közt adta rám az ünneplő ruhám. 
Csirkét csomagolt az útra, apám bort töltött újra,  
Búcsuzóul azt mondta vigyázz magadra, fiam.

Vigyázz jól mert a város hideg, büszke és irigy,
Eddig gond nélkül éltél, de már nem lesz mindig így.
Egész más ott az élet, egyedül hagynak téged
Én csak azt kívánom, bármi lesz is ember légy, fiam.

Vigyázz jól mert a város hideg, büszke és irigy,
Eddig gond nélkül éltél, de már nem lesz mindig így.
Sokszor bántanak téged, hogy honnan jöttél, ne szégyeld,
Én csak azt kívánom, bármi lesz is ember légy fiam.

Gitár tanulás otthon kezdőknek


Gitártab: Bojtorján – Énekelsz egy régi nótát


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt



Énekelsz egy régi nótát,  s azt mondod, sokért nem adnád,
Hogyha visszajönnének azok a szép idők,
Amikor még vártak rátok  a lányok és a jó barátok,
Esténként egy mozi vagy egy klub előtt.

Most képzeld el, hogy visszatérnek  azok a régi bolond évek,
És minden éppen úgy van, ahogyan volt.
Éhes vagy és nincsen pénzed,  átcsavarogtál három éjjelt,
És mint egy őrült járod a rock and rollt.

Minden korban van valami,  Ami akkor és ott jó,
És éppen attól válik széppé, hogy vissza nem hozható.

S ha összejönne a régi banda,  Hidd el, roppant unalmas volna.
Mást gondolnánk és másról volna szó. 
Azok az évek elmúltak már,  Te is eléggé megváltoztál,      
Bár meglehet, hogy a tükörnek nem hiszel.
De ha egy régi lánnyal találkoznál,  Tudom, te is csodálkoznál,      
Hogy meghízott, s hogy két gyermeket nevelt.

Minden korban van valami,  Ami akkor és ott jó,
És éppen attól válik széppé, hogy vissza nem hozható.
Megmarad nekünk néhány dal,  ami emlékeztető,
Hogy az életünknek nincs refrénje, nem ismételhető.

S ha őrzöl is néhány régi nótát,
A helyed most már nem találnád,
Ó, ha visszatérne, az a boldog bolond idő.
Ó, ha visszatérne, ha visszatérne az a boldog bolond idő.

Hogyan tanuljunk meg gitározni otthon?


Gitártab: Bojtorján – Csavargódal


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt



Még nem tudom, hogy hol alszom ma éjjel,
A holnap még olyan szörnyen messze van,
Az országút a lábam alatt és fölöttem az ég,
Ez a két dolog, amit tudok biztosan. 

Nem számít az, hogy hol ér a holnap reggel,
A városok olyan jó ismerőseim,
És mindig van egy jóbarátom és néhány szerelmem,
És egy-két dal gitárom húrjain.

Egy napon majd megérkeznék hozzád,
Ha hét határ húzódna is közöttünk,
Úgy fogadnál, mintha én lennék, akit sok-sok éve vársz,
Milyen kár, hogy nem erre születtünk.  

És nem tudom... (elölről)



A legjobb választás azoknak, akik könnyen és gyorsan tanulnának meg gitározni:

Gitár tanulj akkord kezdő könyv ekönyv tankönyv


Több, mint 200 magyar sláger akkordjai eredeti és más hangnemekben, digitális, kivetíthető formátumban: KATTINTS IDE



Írd meg véleményed a gitár tab - ról, tegyél fel kérdéseket! Gitártab: Máté Péter dalai következnek.