2013. augusztus 31., szombat

Gitártab: Bródy János




Gitártab: Bródy János


Bródy János 1946-ban született, énekes, gitáros, zeneszerző, szövegíró. Dalait mindenki ismeri, a magyar gitártab oldalán több dalát is közöljük, folyamatos bővítés mellett.

Gitártab: Bródy János
Gitártab: Bródy János


Gitártab: Bródy János – Földvár felé, félúton


Egy lassú dal Bródy Jánostól, Akkordok: A moll, D moll, F dúr, G dúr, C dúr és D dúr. Transzponálhatod a dalt G dúrba: E moll, A moll, C dúr, D dúr, G dúr és A dúr.
Ha tetszenek a gitár tabok akkor like-old az oldalt! Köszönjük.

Am           F        G                Am
Ott állt a lány az út jobb oldalán,
Am            F       G                     C
Egy sárga rózsa hervadt homlokán.
Dm         G7             C              Am
A szürke úton csak állt várakozón,
D               F   G   Am
Földvár felé,  félúton.
Am F G...
Az őszi napfény bágyadtan virult,
Az őszi bánat szép szemére hullt,
Oly ismerős volt, hogy honnan, nem tudom,
Földvár felé, félúton.
Am F G...
Megszólítottam, bár nehéz volt szívem,
Földvár felé, ha eljön, elviszem.
Nem válaszolt, csak nézett álmodón,
Földvár felé, félúton.
Am F G...
Vártam egy percet, vagy annyit sem talán,
És mérgelődtem, tán süket ez a lány,
Még egyszer szóltam, ha nem jön, itthagyom,
Földvár felé, félúton.
Am F G...
Csak állt ott némán, nem fordult felém,
Az őszi napfény felragyogott szemén,
Egy könnycsepp gördült az arcán, csillogón,
Földvár felé, félúton.
Am F G...
Nem kértem többször, vártak már reám,
A földvári kultúrház ócska színpadán,
Otthagytam őt - és mást is, jól tudom,
Földvár felé, félúton.
Am F G...
Azóta nézem az út jobboldalát,
Talán még egyszer meglátom azt a lányt,
(2x)Ha megtalálom, megvígasztalom,
Földvár felé, félúton.

Gitár tanulás


Gitártab: Bródy János – Egy hétig tart


Akkordok kezdők számára: Töltsd le itt
Capo helye az eredeti hangnemhez: Töltsd le itt
Akkordok az eredeti hangnemben: Töltsd le itt


Vasárnap ismertem meg őt,
Vasárnap este hét után.
És úgy esett, hogy hétfőn reggel,
tőlem ment munkába a lány. 

És este kis szatyorban hozta,
A fogkefét s a tiszta bugyit.
És kedden, még mielőtt elment,
Az ágyba kaptam reggelit.

És kedden este moziba mentünk,
A film egy szerelemről szólt,
S a lány a vállamon sírt,
Mert oly szomorú vége volt.

És szerdán majdnem elaludtunk,
Egy gyönyörű éjszaka után.
S egész nap az járt fejemben,
De szép kismama lesz a lány.

S csütörtökön csak beszélgettünk,
És elmesélte az életét.
Azt is, hogy volt egy nagy szerelme,
S azt is, hogy nem feledte még

És pénteken egy társaságban,
Ahová én vittem el őt,
Megsértődött egy szó miatt,
S talált egy régi ismerőst.

És péntek éjjel nem aludtunk,
Csak veszekedtünk hajnalig.
S mikor végül átöleltem,
Nem éreztem, hogy megszorít.
                                
És szombaton nem találkoztunk,
Azt mondta, fontos dolga van.
Hát így történt, hogy szombat este,
Egy kissé leittam magam.

S vasárnap délig ágyban voltam,
fájt a fejem és mindenem.
Hát írtam egy dalt ezzel a címmel:
Egy hétig tart a szerelem.

Hogyan tanuljunk meg gitározni otthon?

A legjobb választás azoknak, akik könnyen és gyorsan tanulnának meg gitározni:

tanulj gitározni kezdő akkord könyv ekönyv tankönyv


Több, mint 200 magyar sláger akkordjai eredeti és más hangnemekben, digitális, kivetíthető formátumban: KATTINTS IDE!


Gitártab: Bródy János – Filléres emlékeim


Gitár tanulás otthon kezdőknek


Egy régi dal, amelyet első sorban tapasztalt gitár – forgatóknak ajánljuk. Akkordok a dalban: E7, A moll, Dº (dim), F dúr, Dm6/9, A dúr, D moll, G dúr és C dúr.



E7                Am      Dº(dim)
A sok kacat, ócskaság
E7                        Am
mi évek óta összegyűlt
F                      Dm6/9
szerteszéjjel ott hevernek ők
   E7                           Am
a polcokon, meg mindenütt.
E7   Am  
Dº(dim)   E7...
Gyertyaszál, gyöngyszemek
felébe tört mézeskalács
Hajcsatok, karkötők
s egy régen elszakított lánc.
A           Dm           G                     C
Filléres emlékeim oly drágák nekem
F                    Dm6/9        E7                     Am
Kidobni őket nincs erőm, s mind értéktelen
A           Dm           G                      C
Filléres emlékeim oly drágák nekem
F                 Dm6/9       E7       Am
Ők tudják, mennyit ér az életem.
E7   Am   Dº(dim)   E7...
A művirág sok éve már
a céllövöldében kinyílt
Se fénye már, se illata
de őrzi még az álmait.
E7   Am  
Dº(dim)   E7...
A rongybaba csak porfogó
és ott hever az asztalon
A lelke már az égbe szállt
de eltemetni nem tudom.
A  Dm  G  C...
Filléres emlékeim oly drágák nekem
Kidobni őket nincs erőm, s mind értéktelen
Filléres emlékeim oly drágák nekem
Ők tudják, mennyit ér az életem.

E7   Am  
Dº(dim)   E7...
Nem ketyeg az óra sem
törékeny szíve megszakadt
A kis tükör homályosan
de őrzi még az arcokat.
E7   Am  
Dº(dim)   E7...
Egy régi dal a szalagon
és több a zaj már, mint a jel
De néhanap, ha felteszem
a szívemet szorítja el.
A  Dm  G  C...
Filléres emlékeim oly drágák nekem
Kidobni őket nincs erőm, s mind értéktelen
Filléres emlékeim oly drágák nekem
Ők tudják, mennyit ér az életem.
 

A Bródy János gitártab után egy szintén régi magyar együttes dalai következnek – Gitártab: Beatrice
 
Gitár tanulás kezdőknek - könyv